theresesoderback

Ett tag sen jag skrev nu..

Kategori: Allmänt

Tyckte det var på tiden att skriva lite nu, var ett tag sen sist.. Anledningen till det är att jag har haft ganska fullt upp..
Kan ju börja med att berätta att jag inte längre är kvar på Rödöfix, utan jobbar numera i hemtjänsten i Krokom, där jag trivs hur bra som helst! Det är verkligen kul att hjälpa människor..
Och nu har jag äntligen en flytt på gång! Ska troligtvis ta över Sara och Emil's lägenhet tills jag bestämt mig för vart jag ska bosätta mig.. Har ju alltid bara velat ta mitt pick och pack och bara sticka iväg oh bara ha kul! Vet att jag behöver det.. Men för tillfället har jag inte tillräckligt med pengar för det just nu.. Men funderar ganska mycket på vad jag vill bli egentligen, skulle ju kanske inte vara helt fel att plugga egentligen.. Men måste vara mer säker på vad jag ska satsa på för inriktning innan det händer något sådant.. Men skulle gärna flytta härifrån och plugga litegrann, för att se vad det leder till.. Men det blir nog ett senare projekt.. Just nu vill jag bara jobba och spara ihop en massa pengar så att jag någongång kan resa iväg med mina vänner ett tag och bara ha kul, vilket jag velat länge, men snart måste det bli av alltså! Är så less på detta ställe, det händer som aldrig något nytt. Var till stan idag (då jag fått lön) med Malin. Vi var och käkade kina-mat och spenderade för mycket pengar! Men tyckte det bara var jobbigt, hade en enda tanke i huvudet då, och det var att ingenting förändras här!! Går man in i någon affär är det bara samma gammla vanliga kläder, samma folk man ser på stan... Vill att det ska hända något kul i mitt liv nu, något spännande, får se vad som händer..


Visst, jag har ganska mycket att göra nu, ganska mycket att tänka på... Men mår fortfarande väldigt dåligt! Förstår fortfarande inte att Fredrik, Shira och Alexander är borta.. Saknaden av Fredrik är hemsk alltså! Skulle kunna göra vad som helst för att få träffa honom, prata med honom, bara krama om honom! Men jag får vänta ett tag, har inte ändrat min tro om att det händer något efter döden.. Så allt känns liksom bara som en väntan, en väntan som är så tung, jobbig, rent utav hemsk!  Tårarna kommer aldrig sluta rinna, smärtan kommer aldrig försvinna, kommer aldrig sluta älska dig, du kommer verkligen alltid finnas i mitt hjärta!!
Trots att jag alltid kommer att bära med mig honom i mitt hjärta har jag funderat länge på att göra en tatuering, som minne av den underbara tiden med Fredrik. Och nu har jag äntligen kommit på vad det ska bli för någonting! men det får bli en överraskning.. Kommer även att göra en tattuering till minne av Shira, och det blir inget mindre än en ängel som hon själv tecknat.. Det enda jag fortfarande håller på att klura ut är vart jag ska ha dom, men det löser sig, det är något jag måste göra i alla fall!

Och vad ska man göra nu framöver då, jo.... Jobb jobb jobb.. Men nu har jag hittat någotm som är både kul och som ger pengar, kan inte bli så mycket bättre egentlgen..
Men nästa helg blir det iallafall Yran, det är nästan det enda jag hinner med i sommar pga jobbet, men det blir nog roligt, är några artister jag ska se, och jag tillbringar tiden där med mina kusiner från Norge troligtvis, ska bli kul att gå ut med folk man aldrig är ut med, nytt folk! Så nu har man något att se fram emot iallafall..

Nää, nu är det väl sängdags för Therese som ska upp och jobba imorgonbitti! Men forst blir det lite läsning, tänkte fortsätta boken jag börjat läsa, "Livet på andra sidan" som jag lånat av Tina (Shira's mamma) Väldigt intressant faktiskt, tipsar er alla om att läsa den..

Nää godnatt på er, skriver förhoppningsvis snart igen!


                                                   
                         
Time is short, and I'm sure, there must be something more. I'll see you soon !

KOMMENTARER:

  • Bästa katten säger:
    2009-07-29 | 10:51:51

    Hej Theres, vi kommer ner på yran till helgen! Kanske vi ses. Verkar som om du har det ganska bra just nu, låter bra det du skriver. Ut och ha ROLIGT!!

Kommentera inlägget här: