theresesoderback

Dödsångest...

Kategori:

Dödsångest....
Ingen kan hjälpa mig.. INGEN!!!
Jag är ensam.. Så ensam.. Det är bara jag som förstår.. Bara jag som är sjuk.. Bara jag som inte kan behandlas.. Bara jag som har ångest.. Ångest över döden.. Livrädd för att dö.. Sjuk huvudvärk.. Kronisk trötthet.. Massa piller.. Beroenden.. Rädsla.. Orkeslöshet.. 
Faaaaan alltså, vad har jag gjort?!
Gjort för att förtjäna detta!?
Leva ett liv i rädsla och ovisshet!
Ovissheten över när det ska hända.. När det är kört.. När jag inte ska leva längre.. Döden.. Jag hatar den!! 
Jag vill leva!! Fullt ut.. Men jag klarar inte av det.. Jag orkar inte.. Finns ingen ork alls.. Det är det som gör mest ont!!

Snälla låt mig dö gammal med min älskade vid mim sida!

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2014-06-12 | 23:26:13

    Dödsångest har jag inte. Men kan absolat iaf känna igen den där känslan av maktlöshet när ingen kan göra något för att hjälpa. När det enda svaret man får är "tyvärr, Vi kan inte hjälpa dig" när man vänder sig till dom som ska kunna hjälpa.

  • yvonne säger:
    2014-06-13 | 07:01:18

    Stundtals i livet är det inte läge att tänka framåt. Ett andetag in och känn hur bröstkorgen häver dig ett andetag ut och känn att den sjunker ihop. Om morgondagen vet ingen ingenting men när själen darrar av rädsla och kroppen inte tiger still är njutningen av de sinnen vi har fantastisk. Några korn salt i munhålan får ge glädjen av att kunna känna sälta. Doften av... ja koncentration på dina sinnen beröringens känsla av ett bh band som sitter litet hårt .... det finns så mycket att uppleva... Ett andetag in. Du lever, du är kapabel...

Kommentera inlägget här: