theresesoderback

November, mörker, kyla, smärta..

Kategori:

Har verkligen haft fullt upp nu på slutet, därför jag inte skrivit på ett tag..
Blev faktiskt så att jag köpte mig en hundvalp tillslut! :) 
En liten Dvärgpincher vid namn Winston :) Han är verkligen världens bästa! Har ju aldrig haft hund förut, så det är mycket nytt.. Men går ganska bra ändå tycker jag! 
Han har verkligen räddat mig på många olika vis! För det första så har jg världens bästa sällskap på dagarna då jag bara går hemma, och så har jag böörjat dricka mycket mindre, rör på mig mer m.m
Så det är verkligen något jag aldrig kommer ångra att jag skaffat mig! :)
 
 
Vad har hänt mer sen jag skrev.. Jo, har ju vart halloween! Samlade mina bästa och åkte på halloween fest i Ytterån ;)
 
Och i Fredags kom den jobbigaste dagen på hela året.. Årsdagen! Tänk att det redan har gått fyra år..
Känns som igår, och ibland känns det som en evighet sedan.. Det som skrämmer mig är att ibland känns mest overkligt att dom levt på något vis.. Kollar man på bilder, videoklipp, sms m.m så känns allt så overkligt!
Enligt mig så har detta varit det jobbigaste året.. Jag har aldrig behövt Fredrik så mycket som nu och då blir det så verkligt att han är borta på något vis!
Jag har börjat förstått.. Chocken har börjat släppt lite.. Så himla jobbigt så det går inte beskriva! Nu kommer den värst sorgen på något vis.. Förr har tårarna varit blandad både med sorg, ilska, chock m.m.
Nu är det bara sorg!!
Fredrik, jag kommer förevigt att älska dig, vd som än händer! Hoppas du vakar över mig och att vi sedan träffas på andra sidan <3
 
 
 
 
 Och så vill jag berätta.. Ännu en gång.. Att det är jätte struligt, jobbigt, och krävande att vara sjuk.
Den tredje december ska jag på möte på HC med min läkare, försäkringskassan och rehabkordinatorn.. Var först tänkt att arbetsförmedlingen skulle vara inlblandad också, för min doktor ville att jag skulle börja arbetsträna, vilket jag känner att jag egentligen inte orkar..
Träffade min goa kurator.. Och hon satte stopp för detta! Hon tyckte det var alldeles för tidigt. Hon tyckte att man skulle skynda långsamt.. Hon sa att jag har en stor kris i mitt liv, som kan ta flera år att gå igenom.. 
Så nu ska mötet bara handla om vad som komma skall.. 
Och som det verkar så kommer jag att bli "sjukpensionär"
Vilket många klagar på å tror att det är för min lathet..
Men tror, som ävven min kurator gör, att det skulle nog kunna vara lugnast för mig nu.. Mindre strul.. Dock mindre pengar.. Men börjar bli van att leva fattigt..
Och det är inte som de flesta tror, att det är kört, att det kommer vara så resten av livet..
Utan jag kommer ändå kunna börja jobba igen när jag känner mig redo, om jag någon gång gör det.. Det vet ingen, inte ens jag..
Det är som läkaren säger, ingen får någonsin glömma att du är allvarligt sjuk!
 
Sedan så blir jag nästan arg på de som inte kan ta åt sig att jag är sjuk..
Som typ inte vill förstå.. För det vill jag att folk ska göra! Vill att folk ska ta det hela på allvar! För det kan som dom säger vända så fort allting för mig. Så jag vill att alla ska kunna förstå , ta allt på allvar för då kommer det inte bli lika stor smäll å lika svårt att förstå om det skulle hända något..
Blir riktigt arg!! 
Kommer faktiskt vara sjuk resten av livet, då vill jag att mina vänner och alla runt om mig ska ta det på allvar och låta mig tjata om detta.. För det är en svår process!
 
Får se nu då den tredje dec hur allt kommer att sluta! Lite nervös faktiskt.. Men jag har alla underlag, s¨sjukskrivning ska jag ju inte oroa mig över säger dom ju!
 
Sedan en sak till.. 
 
Du och jag stod varandra så himla nära förut, bästa vänner..
Nu finns du knappt kvar och jag känner inte igen dig någonstans..
Du som alltid skulle finnas för mig vad som än hände.. Vart är du när man behöver någon som mest?
Börjar tyvärr lessna nu...
 
 
 
Något jag glömt berätta som verkligen glädjer mig och som jag verkligen längtar till är att min barndomsvän Shirley ska ha barn i Mars :) Ska bli såå kul!!
 
 
                 
 
 
 
Här får ni lite bilder
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Bea säger:
    2012-11-25 | 20:27:58

    Du är så jäkla stark, Therese :) Jag ser upp till Dig ska du veta <3

  • Malin säger:
    2012-11-28 | 09:46:56
    Bloggadress: http://malinhestner.blogg.se

    Massa styrkekramar till dej Therese. Du är bäst!

Kommentera inlägget här: