theresesoderback

Strålbehandling

Kategori:

Idag ringde överläkaren från Umeå.. Han sa att det nog räckte med mina gamla röntgenbilder för att avgöra om det går strålbehandla med en annan metod. OM det skulle gå så kommer dom att stråla en del i taget..
Det som skrämmer mig är ju såklart att jag kommer tappa hår osv.. Men det är inte det värsta.. Finns stora risker med detta.. Finns stora risker att jag kan bli hjärnskadad utav det och bli försvagad i vänster sida osv...
Så han sa att jag måste fundera på om jag verkligen vill detta..
Är helt ställd... kommer jag våga? Törs jag riskera att bli hjärnskadad och mest troligt hamna i rullstol?! Törs jag tacka nej och riskera att få en stor hjärnblödning?!

Såå många funderingar...

Nu är det bara att vänta på att dom gått igenom bilderna å han ringer upp igen..
Tills dess ska jag bestämma mig....

Vågar jag verkligen?! Känns som att jag aldrig kommer kunna komma fram till ett beslut...

Är så ledsen..

KOMMENTARER:

  • Jessica säger:
    2013-09-09 | 08:36:19

    Förstår att du mår dåligt och är rädd. Å definitivt kluven! Jag hade varit livrädd! Å väga för och nackdelar. Tror ingen kan vägleda dig om hur du ska göra förutom dr och du. Konstigt att dr låter dig ta de stora beslutet själv, ist för att ha minst 14 samtal med dig å väga fram å tillbaka. Som jag förstod de så blir du helt frisk OM de fungerar som det ska?

Kommentera inlägget här: