theresesoderback

Winston

Kategori:

Något jag inte skrivit om här är att min lille Winston varit sjuk ett tag..
Han har haft förhöjda levervärden och gallsyrevärden.
Detta upptäckte jag för över ett halvår sedan för att jag ville att veterinären skulle ta blodprover på honom eftersom han kräktes så mycket galla.

Har därefter fått gett honom leverdiet fyra ggr om dagen och gett honom en massa mediciner.
Vi har varit iväg till Ejra en gång i månaden för provtagning för att hålla koll på värdena.
Nu sist vi var iväg var alla värden äntligen normala!! En sån himla lättnad!!
Har nu en vovve som mår så himla bra då han får tugga ben som han vill, äta vanlig hundmat och motionera som han ska igen!! :-)

Anledningen till att jag inte skrivit om detta i min blogg är för att det varit väldigt jobbigt och väldigt känsligt. Har helt enkelt inte orkat!
Detta har tagit väldigt på mina krafter..
Frågorna jag hela tiden ställt är - Räcker det inte med att jag själv är sjuk? Hur mycket ska jag orka? Varför ska jag ha sån otur med allt hela tiden?

Därför känner jag en sådan lättnad nu då Winston är frisk!!
Då har jag ett bekymmer mindre.
Då kan jag börja tänka på mig själv igen, mina problem, min sjukdom osv..

Just det.. Min sjukdom! Jag är ju sjuk.. Allvarligt sjuk dessutom..
Usch.. Orkar inte tänka på det men ändå går det aldrig släppa ur tankarna. Än vad man gör så finns det alltid i mina tankar. min sjukdom. min rädsla. min sorg.
Man tror vissa gånger att man förstår. Fast det tror jag aldrig att jag kommer göra riktigt.. Inte till 100%.

Aja, det jag ville komma fram till var..
Vad skulle jag göra utan dig min älskade vovve?!
Du har många gånger varit min räddning och du är den som får mig att varje dag kliva upp ur sängen.
Stå på mina ben... Leva.

Såå skönt att du äntligen är frisk!!

Lilla Winston <3

KOMMENTARER:

  • Bea säger:
    2013-11-11 | 08:29:10

    <3

  • Malin säger:
    2013-11-12 | 12:48:23

    Skönt att höra Therese.. En liten strimma ljus åtminstone! <3

Kommentera inlägget här: