theresesoderback

Ta vara på livet

Kategori:

Haft en diskussion med min farbror ikväll (som har hjärtsvikt). Vi båda är allvarligt sjuka och har mycket i utbyte med varandra.

Ikväll diskuterade vi livet!

Och det var lite läskigt.
Kom på mig själv med att jag har helt enkelt slutat levt mitt liv. Jag gör ingenting med mitt liv.
Dags att göra något åt det, för imorn kan mitt liv ha slocknat!

Ser ju saker med helt andra ögon nu, ser det fina med det vardagliga, det där lilla man inte ens skulle lagt märke till förut.
Jag tycker livet är något fint.
Och så gör jag inget utav det?!
Mina dagar sover jag mest bort numera..

Ikväll öppnade jag upp mina ögon, dags att göra något åt det nu!
Ta tag i livet och göra nåt bra av det.
sånt som jag vill göra med mitt liv.
Sånt som får mig att må bra.

För livet är faktiskt ingen självklarhet, faktiskt inte för någon egentligen.
Dags att börja leva! Varje dag är en ny chans!!

Kände att jag var tvungen att skriva ner detta.
Alla borde göra nåt fint av sina liv!!

"Bakom hörnet står döden på lur, han tar dig när han vill.."

KOMMENTARER:

  • Robert Söderback säger:
    2014-01-27 | 06:07:19

    Rätt där Therese!! Och du skall aldrig glömma att det finns dom som är beredda att offra mycket för att hjälpa dig att ta vara på livet!!

  • Maya säger:
    2014-01-27 | 06:59:21
    Bloggadress: http://mayasblogg.net

    Så klokt och så rätt!!

  • Anonym säger:
    2014-02-13 | 12:51:00

    Du ska veta att jag tänker på dig ibland, och att jag inte glömt bort dig även fast saker och ting är som dom är, och inte som dom borde.

    Du är stark och jag har alltid beundrat den sidan hos dig.

Kommentera inlägget här: