theresesoderback

Har aldrig varit såhär rädd

Kategori:

Igår var jag på möte på HC, med doktorn och försäkringskassan..
Gick väldigt bra ändå, vilket jag inte trodde det skulle göra.. Doktorn ska nu äntligen skriva ett utlåtande så att jag ska få bli sjukpensionär.
Känner en otrolig lättnad! Men samtidigt känns det förjävligt.. Dags att inse att det här är på riktigt nu.. Att jag är allvarligt sjuk..

Idag får jag ett brev från sjukhuset i Umeå som överläkaren skickat.

Där står det -
"Hej!
Skriver till dig då vi ånyo har funderat igenom hur vi ska göra med din utbredda kärlmissbildning. Det var tråkigt att höra om dina stora problem med huvudvärk när vi talades vid den gångna våren.
Det finns en teoretisk möjlighet till behandling med strålning och det är möjligt att vi kan pröva en ny metod för att bestråla din kärlmissbildning. För att ta ställning till detta måste man utföra ytterligare en undersökning på dig. Jag har satt upp dig på en telefontid så att vi närmare får diskutera detta."

Jag känner mig helt ställd. Känner mig så ledsen och nere..
Alla ni som läser detta tänker nog att oj,vilken bra nyhet!
Bara det att strålning diskuterades när jag fick veta om denna diagnos. Men det ville dom absolut inte göra! Det var alldeles för riskabelt och chansen för att jag skulle blir mycket hjärnskadad var väldigt stor.
De sa att de aldrig kommer kunna vara nån som vågar röra denna kärlmissbildning med tanke på alla risker och hur jag skulle bli då. Mest troligt dö..
Därför känner jag en otrolig rädsla just nu..
Detta är en ny metod dom hittat. Kommer jag någonsin våga göra det? Har det testats på nån med samma sjukdom som mig, som är så ovanlig? Vad kommer hända? Hur lång tid kommer det att ta? Frågorna är många..
De sa förut ifall att jag skulle kunna strålbehandlas så skulle det ta flera år då denna missbildning är så stor.

Jag har fått en telefontid med överläkaren om nån vecka då detta ska diskuteras..
Jag är så rädd!!

Och jag är så himla inställd på att alltid vara sjuk.
Kommer jag kanske inte det?

Öppnar upp mig för er som bryr er <3 Och om jag skriver ren fakta här kanske inga missförstånd och rykten skapas?!

Hela tiden ska det vara något.. Har alldeles för mycket att tänka på just nu känns det som..

Tur jag har några enstaka som jag vet verkligen bryr sig om mig! <3

*Gör som havet, VÅGA*

/Therese

KOMMENTARER:

  • Malin säger:
    2013-08-20 | 21:48:16
    Bloggadress: http://malinhestner.blogg.se

    Fina Therese... Tänker på dej och håller tummar för att detta ska gå bra. Kramar! ❤❤❤

Kommentera inlägget här: