theresesoderback

10/11 Neurologen

Kategori:

Idag hade jag tid för återbesök på neurologmottagningen.
Fick träffa en ny neurolog, Leif Wiklund.
Han var helt underbar! Sjukt bra läkare.
Han tog sig verkligen tid för mig som ingen annan läkare gjort. Jag var där över en timme!
Han var så himla bra att prata med, hadeförståelse och empati.
Han gjorde även neurologiska tester på mig och kollade mitt blodtryck.
Blodtrycket var som alltid bra, trots min sjukdom.
Han konstaterade ett blåsljud i ett kärl i halsen, och det sa han berodde på att jag har ett ökat blodflöde till högerhjärnhalva.
Han sa även att jag fortfarande är lite förlamad i munnen sedan en hjärnblödning då jag var fem år. (Lite sne i munnen fortfarande)

Jag ska nu testa en ny medicin han tror kan hjälpa mot min värk. Ska vääldigt försiktigt trappa upp den på en tid över tre månadet. Sedan ska jag sakta trappa ner gabapentinen som ändå inte gör någon verkan.
Den nya medicinen är även den anti epileptisk, vilket är väldigt bra för mig som har så stor risk för EPanfall.
Väldigt bra möte med läkaren och han kommer ringa mig om tre månader för att se hur det går.
Och en lättnad var att han sa att han kan förlänga min sjukpension hösten2015 om jag ville det!! Dock kunde de vara bra med någon slags aktivitet, men det tar vi i min takt. Tack!! Äääntligen någon som förstår.

Ikväll har jag tagit en längre promenad tredje dagen irad 😃 känns otroligt skönt!

Och imorn blir det en återträff med min kusin jag inte träffat på några år, blir spännande. Ska även få träffa mitt kusinbarn Ella som är tre månader.

Men nu ska jag krypa ner i sängen med min älskade pojkvän o våra älskade hundar.
Hoppas på en god natts sömn.

Hejhej!

KOMMENTARER:

  • Veronica säger:
    2015-02-08 | 19:40:52

    Hej ! Hittade din blogg när jag googlade på angiografi. Bor på andra sidan kvarken nära vasa. Mitt avm finns i högra hjärnhalvan och jag har bl.a epilepsi. Nu ska de avgöra om det går att göra något åt de här eländet. hittade en sida som heter avm survivors och där hittar man människor från hela världen med samma sjukdom. På den nordiska sidan är det inte så mycket aktivitet men resten av världen är aktiva.

Kommentera inlägget här: